Zaliczka za pokój, płatność za nocleg kartą lub gotówką

Pobyt w hotelu wiąże się oczywiście z odpowiednimi opłatami. Uzależnione są one od standardu hotelu i samego pokoju. Natomiast aby w ogóle dokonać rezerwacji pokoju hotelowego trzeba wpłacić zaliczkę.

Kiedy wyznaczona kwota będąca zaliczką na poczet pobytu w hotelu wpłynie na jego konto, to można mieć pewność, że w wyznaczonym terminie pokój na pewno będzie na nas czekał. Płatność można zrealizować za pomocą przelewu bankowego lub karty kredytowej. Kwota ta stanowi określony procent całości opłaty za pobyt w hotelu. Jeśli osoba, która rezerwuje pokój mówi od razu na jak długo go potrzebuje, to w ten sposób można obliczyć ile wyniesie koszt pobytu w hotelu, a zaliczka to np. 30% z tej kwoty. Warto wiedzieć o tym, że jeśli odwołamy nasz pobyt w hotelu to możemy stracić część lub nawet całość zaliczki. Wszystko zależy od tego, kiedy poinformujemy o rezygnacji. Zazwyczaj jeśli stanie się to na miesiąc prze planowanym przyjazdem, to odzyskuje się całość zaliczki.

Jeśli chodzi o opłacenie całego pobytu w hotelu, to niektóre obiekty wymagają zrobienia tego zaraz po przyjeździe, w innych można zapłacić w ostatnim dniu pobytu. Wszystko zależy od regulaminu danego hotelu. Oczywiście znacznie wygodniejsza jest sytuacja, w której można zapłacić za noclegi dopiero przy wymeldowaniu. Wtedy można opuścić hotel w dowolnym momencie, jeśli zaistnieje potrzeba wcześniejszego wyjazdu. Poza tym ma się poczucie, że kierownictwo hotelu darzy swoich gości szacunkiem i zaufaniem. Wtedy też chętniej zostawia się napiwki dla obsługi hotelowej. Płatności za noclegi w hotelu dokonuje się zwykle kartą kredytową. Właściwie nie powinno być również problemu z zapłata kartą płatniczą, debetową czy gotówką. Nie można ich tylko używać do opłacenia zaliczki online. Jeśli wybieramy się za granicę i planujemy płacić w hotelu gotówką, to trzeba się dowiedzieć jaka waluta będzie akceptowana. Oczywiście trzeba też brać pod uwagę godziny, w których recepcja jest na pewno otwarta. Natomiast w ogóle akceptowanie różnych form płatności świadczy również o nastawieniu hotelu na maksymalny komfort i zadowolenie klienta.